Review Fotoboek Saal-Digital

Jaarlijks maak ik een aantal fotoboeken, één van ons gezin en één van mijn landschaps- en natuurfoto’s. Ik vind het belangrijk om toch regelmatig een fotoalbum te maken, een herinnering aan leuke momenten. Als uw foto’s op uw computer blijven staan dan worden ze niet nooit meer bekeken en geraken ze uiteindelijk ook verloren. Een paar weken terug kreeg ik een mailtje van Saal-Digitaal om een fotoboek te reviewen, Zo gezegd, zo gedaan. Bij Saal-digital kan je terecht voor allerlei hoogwaardige fotoproducten, waaronder fotoboeken en wanddecoratie.

Software.
Allereerst moet je dus voor het maken van een fotoboek de software downloaden en installeren. Eenmaal geïnstalleerd en de software opgestart is, kun je kiezen voor fotoboek en zijn er allerlei soorten fotoboeken. Naast het gewone fotoboek in liggend of staand A4 – A3 formaat, kun je ook kiezen voor een fotoboek met extra dikke pagina’s. Ik heb gekozen voor een A4 liggend formaat met gewone pagina’s. Standaard heb je 26 pagina’s maar je kan makkelijk pagina’s toevoegen tot max 120p. Daarna heb je keuze tussen verschillende soorten covers, in fotopapier of leder. Vervolg kun je kiezen tussen allerlei lay-out’s of ook je eigen lay-out aanmaken. Bestaande of eigen layout aanmaken of aanpassen gaat vrij eenvoudig en makkelijk. Je kan kiezen om 1 of meerdere foto’s op een pagina’s te plaatsen, ook kun je een foto spreiden over 2 pagina’s. Nu kunnen we de foto’s gaan inladen. Vervolgens hoef je enkel de foto’s te gaan slepen in de voorziene fotokaders. Eventueel kun je deze kaders nog gaan aanpassen in grootte. De foto’s kun je nu nog gaan inzoomen of verschuiven. Tussendoor is het makkelijk om het album op te slaan of kan de software ook at random te foto’s in de kaders plaatsen. De software is vrij eenvoudig maar als meer gevorderde gebruiker kun je alle nodige aanpassingen doen om de lay-out naar uw eigen wensen aan te passen.

software fotoboek saal digital

Bestellen en Levering.
Ben je klaar met het album, kun je overgaan tot de bestelling en het uploaden van de foto’s. Na 15min kreeg ik een melding + mailtje dat het boek besteld was. Je krijgt bij elke fase een mailtje van Saal. Dit na de bestelling, na de productie en bij het opsturen van het fotoboek. Boek op dinsdag besteld en op vrijdag lag het al in mijn brievenbus. Dit in een stevige kartonnen verpakking, het boek zelf zat bovendien nog een in afgesloten plastieken zak, dit om het te beschermen tegen water.

Eindproduct.
Het boek zelf is voorzien van een stevige kaft, de bladen zelf zijn behoorlijk dik. Dit was de standaard versie, je kan ook nog kiezen voor extra dik papier. Het boek is naadloos waardoor je de bladen helemaal open plooien. Dit is zeer goed als je foto’s gespreid hebt over 2 bladzijden, zo loopt de foto mooi door over de bladzijden. Ik had gekozen voor een matte afwerking, een persoonlijke keuze omdat ik vind dat de foto’s dan beter uitkomen. De foto’s zijn scherp en de kleuren komen perfect overeen met de foto’s die ik had doorgestuurd.

cover fotoboek saal digital
cover fotoboek saal digital

Conclusie.
Mijn kennismaking met Saal Digital is mij goed bevallen. Het fotoboek bij Saal-Digital is een aanrader. Ik heb 40€ betaald inclusief verzending, als je dan nog rekening houdt dat daarvan 5€ nodig was om het logo op de achterzijde weg te laten, dan die prijs goed mee. In vergelijking met andere producten is het logo van Saal – Digital op de fotoboeken beperkt tot een klein streepjescode, de volgende keer zou ik daarvoor dus geen 5€ bijbetalen. Een pluspunt is zeker dat er geen naad in het boek is, waardoor je de bladzijden mooi kan open plooien. Momenteel is er een actie op de fotoboeken in het formaat 21×28.
Voor meer informatie kijk op de website van Saal Digital : www.saal-digital.nl

Review Fotoboek Saal Digital
Review Fotoboek Saal Digital